miercuri, 2 martie 2011

Ce sa faci sa scapi.

 "PLICTISEÁLĂ, plictiseli, s. f. 1. Stare sufletească apăsătoare, ușoară depresiune morală provocată de singurătate, de lipsa de ocupație sau de o ocupație neatrăgătoare, de monotonie etc"

 Ma gandesc ca, pentru a nu te plictisi niciodata ar trebui inventata o..o arta anume, o arta simpla  ce poate fi practicata pana si de cel mai mare cretin.Oriunde si oricand.Ceva atat de lipsit de complexitate si ceva atat de captivant incat sa nu ne trezim vreodata, plictisiti, sa ne gandim la aceasta "arta" si sa decidem in final ca nu avem chef sau nu ne simtim in stare sa o facem.
 Pentru ca asta e marea problema atunci cand ne plictisim!Niciodata nu ne vom plictisi pentru simplul fapt ca am facut toate lucrurile posibile si acum ne-am trezit, asa, dintr-o data, fara optiuni.Nu!Mereu vom avea ceva de facut, si uneori lucruri importante la care ne gandim chiar in momentul acela!Dar nu.Nu le vom face pentru ca efectiv nu avem chef!
 In definitiv, plictiseala se naste din nepasare, din stres, din nimic si din oamenii plictisitori.Nasterea ei este inevitabila, nu o putem pur si simplu avorta.Dar, o data ajunsa in viata, nici o lege nu ne interzice s-o ucidem.
 
 Fara sa analizez prea mult, am ajuns la concluzia ca toti avem acel ceva ce ne place sa facem.La mine e teatrul, la unii e fobalul, la altii sa manance ciocolata etc.Si ne gandim ca daca s-ar putea sa-l tot practicam la infinit, suntem convinsi ca nu ne-am mai plictisi vreodata!Daca e adevarat sau nu, nu vom putea afla niciodata.Dar un lucru e sigur:nu putem face acel lucru in fiecare secunda a vietii noastre. Remarc astfel faptul ca orice om are nevoie de o "actiune secundara" pe care o poate practica oricand, oriunde, atunci cand are mai mare nevoie de ea.Adica!Exact!Atunci cand se plictiseste!
 Ca sa ofer un exemplu concret aleg sa va vorbesc despre ora de muzica, profa preda pe tot parcursul orei si, daca te vede ca nu scrii, iti da 2.Nu verifica niciodata ce-ai scris dar observa cine scrie si cine nu.Era ultima ora, de la 3 la 4 si lectia era extraordinar de plictisitoare iar metoda de predare unica, inedita si nemaiintalnita in Romania(adica ii turuie gura ca unui robotzel toata ora) ma incanta atat de puternic incat ma facea sa adorm.Mi-am propus ca nu vreau sa iau 2, cel putin nu azi asa ca am decis sa combin utilul cu placutul si mi-am scos caietul si m-am apucat sa scriu.Profa a zambit si nu nu mi-a mai facut observatii vazand ca scriu.Dar, in definitiv, nu stia ce scriu.


Ce scriam eu?
Pai scriam cam tot ce-ati citit pana acum.

 Scrisul ma relaxeaza si ma face sa evadez din senzatia de plictiseala.Consider ca toti avem acel ceva care sa ne inveseleasca si sa ne ocupe timpul.Unii il descopera mai devreme, altii mai tarziu.Eu l-am descoperit azi.
 Pe tine ce te scoate din plictis?

2 comentarii:

  1. Ce ma scoate pe mine din plictis? Pai..muzica. Atunci cand ascult muzica ma relaxez, uit de toti si de toate, sunt in lumea mea. Ma gandesc la existentialele mele probleme, iar la un momendat observ ca nici nu mi-am dat seama ca s-au terminat vreo 5 melodii. Pur si simplu meditez. =)


    ~Turix

    RăspundețiȘtergere

Real Time Web Analytics